Collectief Explosief, Ticket to the end of the world

8 april 2018
aanvang: 14.00 uur, prijs: € 15,00

De zeskoppige formatie Collectief Explosief serveert een aanstekelijke cocktail van moderne jazz en vintage popmuziek uit de jaren vijftig en zestig. Maar als je wat dieper in het glaasje kijkt, voel je de invloeden van rauwe souljazz, rock 'n roll en surf steeds heftiger opborrelen. Een band die de grenzen van de genres opzoekt en mensen maar al te graag alle hoeken van de dynamiek laat voelen. Je droomt even deinend weg, dan word je weer flink door elkaar geschud en voordat je het weet, ben je de dansvloer op gezweept en is het innerlijk beest in je aangewakkerd. Knallende blazers, elektrische gitaar, contrabas, drums en een frontvrouw met een warme stem en een rauw randje die je bij de ballen grijpt. 

 

Collectief Explosief speelt voornamelijk eigen werk, waarin de band zich heeft laten inspireren door artiesten als Tom Waits, Janis Joplin, Nick Waterhouse en Sallie Ford and the Sound Outside. Met hun knallende energie en een uiterst divers repertoire heeft Collectief Explosief eerder hun sporen achter gelaten op o.a. Magneet Festival, Landjuweel, Fusion Festival, Shoeless, the Sugarfactory en Paradiso.

 

Zangeres Maya Link ontving in oktober 2016 de Rabobank Cultuurprijs in de categorie 'Podiumkunsten' en ging ook naar huis met de publieksprijs.

 

'Het swingt en danst de pan uit met Collectief Explosief. NPO Radio6

 

Maya Link / Zang

Frank Hartog / Gitaar?

Tim Aarnoutse / Contrabas?

Erik van der Heijden / Trompet?Yanki Biçakçi/ Drums

Pieter van Houte / Alt-& Baritonsax en sopraan

 

Op Uit & Zo treedt Collectief Explosief voor het eerst op in Heiloo, en we voorspellen dat na deze kennismaking ook De Beun zal volstromen.  

 

Hieronder vast een voorproefje.


Bekijk op Youtube


Reserveer


PODIUMKUNSTEN | VRIENDEN VAN DE BEUN

De Stichting Vrienden van de Beun programmeert jaarlijks ongeveer 25 voorstellingen door beroepsartiesten in Theater De Beun.
Meer info ›
 

Foto: Jan-Willem Groen




Realisatie: Muismedia | Design: Kaandorp Communicatie